Cursos de manejo ambiental de UNEP-UNESCO-BMU en la TU Dresde (Cierre: 12/jul/2019)

El Centro para Posgrados Internacionales de Manejo Ambiental (CIPSEM) de la Universidad Técnica de Dresde comunica de la nueva apertura de sus cursos avalados por el Programa de las Naciones Unidas para el Ambiente (UNEP), la UNESCO y el Ministerio Federal de Medio Ambiente de Alemania. Los programas de concepto integrador podrían apoyar en la implementación de la Agenda 2030.

Los cursos son ofrecidos en inglés.

“Who can apply for a training course on environmental management at CIPSEM?”

All of our courses are open to participants from developing and emerging countries.

Candidates should have a professional background related to environment. We aim to assist professionals from ministries, agencies or local government units and NGOs to improve their knowledge base and skills to actively support the environmentally sound and sustainable development of their countries. Therefore, typical applicants are decision-makers of environmental authorities or NGOs working in the environment sector and natural resources management. The candidate's institution must endorse the application.

Applicants should hold at least a first university degree (equivalent to Bachelor).

To be selected, applicants should also have at least two years of professional experience in a course related field to be able to contribute to the course and to also learn from each other.

The preferable age is between 25 and 45 years, so that applicants have some professional experience, but also a significant part of their professional live still before them.

The future professional engagement in fields of sustainable environmental management and sustainable development should be proven.

The ability to communicate actively and efficiently in English is mandatory, in order to fully benefit from the courses (all conducted in English) and to contribute to a fruitful exchange. We are looking for individuals, who are eager to share and exchange with fellow participants from all over the world as well as the facilitating experts

Más detalles en

13 Julio 2019